27 Ağustos 2008 Çarşamba

Küçülen Sabunları Atmayalım


Filiz Küçükkurt adında bir bayan, evde küçülen sabunlarını atmak yerine, kendi temizlik malzemesini oluşturmuş :)

Nasıl yaptığını da şöyle anlatmış;

"İyice küçülen sabunları atmaya kıyamadığım için biriktirir dururum kaç senedir. Bir yandan da bunları nasıl kullanabilirim diye düşünürüm. Evde sabun yapmayı denedim, pek içime sinmedi. Ben de hepsini kapaklı, ısıya dayanıklı bir kaba doldurdum, üzerine biraz sıvı arap sabunu ve örtecek kadar sıcak su koydum. Temizlik yaparken suyuma biraz bu karışımdan katıp, aldığım kadar suyu her seferinde tekrar üzerine ekledim. Yerleri bu sıvıyla, eşyaların tozunu ise sıvı deterjanla yaptım. Evim mis gibi sabun koktu birkaç gün boyunca. Tekrar temizlik yaptığımda deterjanla sildiğim yerlerin aşırı kirli ve çıkan suyun kapkara olduğunu gördüm. Sabunla sildiğim yerler ise tozu adeta üzerinden kaydırmış, yapıştırmamıştı. Cesaret geldi ve camları da bu sıvıyla sildim. Sonuç mükemmeldi. Yağmur bile kayıyor üzerinden ve çok geç kirleniyor. Ayrıca devamlı sabun ve su kattığınız için tükenmez bir temizlik kaynağı oluyor.En önemli nokta doğaya ve evinizin bütçesine yaptığı katkı tabii ki:)"

Denemeye değer :)

Hiç yorum yok: